Scratch MIT medya Lab’da bulunan Lifelong Kindergarten araştırma grubu tarafından geliştirilmiş görsel bir programlama dilidir. ve http://www.p21.org/ adresinde belirtilen becerileri desteleyecek şekilde geliştirmiştir.

1)   Bilişim Okuryazarlığı

Scratch projeleri oluştururken resim, yazı, ses ve animasyon gibi birçok medya çeşidini yaratmak , seçmek ya da üzerlerinde değişiklik yapmanız gerekiyor. Öğrenciler bu medya araçlarını kullandıkça etrafındaki dünyaya ve medya araçlarına daha derin bir algılama ve analiz yeteneği geliştirecektir.

2)   İletişim Becerisi

Bugünün dünyasında etkili bir iletişim becerisi okuma ve yazmanın çok ötesinde bir beceri gerektiriyor. Scratch ile uygulama geliştiren öğrenciler  kendilerini ifade etmek için farklı türde birçok medya aracını bir araya getirmek ve birleştirir bu sayede kendilerini ifade edecek farklı medya araçlarını kullanmayı öğreniyorlar.

3)   Problem çözme becerisi

Scratch bir problemi anlamlı bir şekilde  belirleme ve çözmeyi destekler. Scratch ile bir uygulama geliştirmek için öncelikle bir fikri ortaya atmak ve daha sonra bu fikrin gerçekleştirilmesi sırasında ortaya çıkan sorunları parçalara bölüp çözme yöntemlerini belirlemek gereklidir. Bu yönden Scratch ile yapılan uygulamaların en büyük avantajı yazılan kod parçalarının hemen bir geri dönüt vermesidir. Sadece çift tıklayarak kod satırını çalıştırabilir ve sonuçları görebilirsiniz.

4)   Eleştirel düşünme becerisi

Öğrenciler Scratch ile programlama öğrendikçe eleştirel ve sistemetik düşünme üzerinde uğraşıyorlar. Projeleri oluşturmak için kullanıcılar karakterler arasındaki interaktifliği ve zamanlamayı ayarlamak zorundalar. İnteraktif uygulamalar geliştirmek kullanıcılara geri dönüt verme ,algılama ve diğer temel sistemsel kavramları anlamaya yönlendiriyor.

5)   Yaratıcılık

Öğrenciler uygulama geliştirirken ortaya çıkan beklenmedik sorunlar karşısında yenilikçi yaklaşımlar ortaya koymalıdırlar. Bu yönüyle Scratch günümüzün hızla gelişen dünyasında büyük bir öneme sahip olan yaratıcı düşünmeyi teşvik eder.

6)   İşbirliği

Scratch programı grafik bloklarından oluştuğu için programın okunabilirliği ve paylaşılabilir olması diğer dillere göre üst seviyededir. Görsel objelerin varlığı ve modüler olmaları bunları diğer kullanıcılarla paylaşmayı ve birlikte projeler geliştirmeyi çok kolay hale getirmektedir.

7)   Kendini yönetme

Bir fikri ortay atmak ve onu programlamak devamlılık ve pratik yapmayı gerektirir. Öğrencilerimiz kendilerine anlamlı gelen bir fikri bulduklarında ortaya çıkan zorlukların üstesinden gelmek ve dizayn edip problemi çözmeye aşamalarını geçmeleri gerekmektedir.

8)   Uyum sağlama

Öğrenciler Scratch projeleri oluştururken akıllarında sürekli olarak diğer insanların nasıl tepki verecekleri vardır. Scratch projelerinde değişiklik yapmak ve revizyon kolay olduğundan öğrenci ortaya çıkan durum ve tepkilere göre projesini veya fikrini geliştirebilir ve değiştirebilir.

9)   Sosyal sorumluluk

Scratch programları internet üzerinde paylaşılabilir olduğunda öğrenciler Scratch projelerini önemli olaylar ve zamanlar için düzenleyebilir bu olayı uluslar arası arenaya taşıyabilirler.

HENÜZ YORUM YOK

CEVAP VER